Acte necesare încheierii unui contract de schimb având ca obiect un bun imobil (apartament, teren sau alt bun imobil)
- Acte de identitate părţi;
- Actele de proprietate ale imobilelor ce fac obiectul schimbului (după caz: contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie, hotărâre judecătorească, certificat de moştenitor etc.);
- Certificat de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale eliberat de către Primăria competentă, fiecărui proprietar, din care să rezulte că impozitul datorat bugetului local este achitat la zi. Certificatul de atestare fiscală este valabil 30 de zile. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, certificatul de atestare fiscală se eliberează pe numele fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;
- Extrasele de carte funciară pentru autentificarea contractului, care se obţin prin intermediul biroului notarial şi sunt valabile 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
- Certificate de urbanism ( în anumite situații);
- În cazul schimbului de apartamente: adeverinţe eliberate de asociaţiile de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarul este la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.). Adeverinţele nu sunt necesare în cazul în care coschimbaşii consimt să preia eventualele debite existente.