Acte necesare pentru încheierea unui contract de rentă viageră având ca obiect un bun imobil (casă, apartament, teren etc.)
- Acte de identitate părţi;
- Acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul contractului de rentă viageră (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
- Certificat de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale eliberat de către Primăria competentă, din care să rezulte că impozitul datorat bugetului local este achitat la zi. Certificatul de atestare fiscală este valabil 30 de zile. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, certificatul de atestare fiscală se eliberează pe numele fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;
- Extrasul de carte funciară pentru încheierea contractului în formă autentică- obţinut prin intermediul biroului notarial - valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
- În cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarul este la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.).
Note:
În cazul existenţei unor datorii către asociaţia de proprietari, înstrăinarea apartamentului se poate face numai dacă se introduce în contract o clauză privitoare la preluarea datoriilor de către cumpărător, potirivit art. 33 alin. 2 lit. b din Legea nr. 196/2018 privind asociațiile de proprietari.